بررسی بازی Borderlands 3 – آشوب، مهمل و سلشید

اما سلاحهای متنوع و چشمگیر ویژگی مشترک تمام بازیهای این سری بودهاند. اصلا نخستین بوردرلندز را برخی یک دموی تکنیکی میشمارند که هدفش فقط و فقط نشان دادن تنوع سلاحها بوده. بازی کردن با این سلاحها چه تغییری نسبت به قبل داشته؟
اجازه دهید به این اشاره کنیم که نسخه سوم گرچه اساسا تغییر ساختارشکن و نوآوری خاصی به خود ندیده، اما تقریبا تکتک المانهایش نسبت به نسخههای قبلی پیشرفت چشمگیری کردهاند. اگر امروز به سراغ نسخههای قبلی بروید، میبینید که این بازی ها بهشدت سال خورده شدهاند و در تمامی ابعاد و خصوصا گیمپلی نسبت به بازیهای امروزی سالخورده و قدیمی به نظر میرسند.
گیرباکس اما به خوبی بازی Borderlands 3 را به روز کرده، تا حدی که این بازی میتواند در برابر بهترین بازیهای اولشخص امروزی قد علم کند. گیمپلی بازی به شکل قابل ملاحظهای پیشرفت کرده، چرا که گیرباکس هم مکانیزمهای تیراندازی را بهبود داده و هم فیدبکی که بازیکنان از شلیک به دشمنان دریافت میکنند را ارتقا بخشیده.
شوتینگ بازی به مراتب دقیقتر و سنگینتر شده، لگد سلاحها به درستی حس سنگینی شوتینگ بازی را به بازیکنان منتقل میکند و صدای حاصل از برخورد تیرهای بازیکنان به هدف و واکنش سیستم فیزیک بازی در مجموع حس بسیار خوب و لذتبخشی به بازیکن میدهد.
اما فقط بهبود سیستم شوتینگ بازی نیست که گیمپلی را بهتر و لذتبخشتر کرده. Borderlands 3 حرکات جدیدی را هم در اختیار بازیکنان قرار داده و به آنها اجازه میدهد که در خلال مبارزات و گشتوگذارهای خود از آنها بهره ببرند. برای مثال شخصیتهای قابل بازی بر خلاف نسخههای قبل حالا قادر به بالا رفتن از دیوارهای کوتاه هستند و این باعث شده که بازیکن جای بیشتری برای مانور در درگیریها داشته باشد.