نقد بازی Rabi-Ribi – قصه جن و پری، این بار با خرگوشها

Rabi-Ribi اولین بار سال ۲۰۱۶ برای پیسی و پلیاستیشن ویتا و پلیاستیشن ۴ عرضه شد و حالا بعد از گذشت سه سال، رنگ نسخه نینتندو سوییچ را میبیند. تجربه بازی در این کنسول، بهترین تجربه محسوب میشود و با توجه به سبک و سیاق بازی، به جرات توصیه میکنم که این بازی را در حالت دستی بازی کنید تا بتوانید لذت بیشتری از گیمپلیاش ببرید.
گیمپلی بازی سبک مترویدوانیا دارد و با اینکه عنصر خلاقانهای در آن دیده نمیشود اما سازندگان به بهترین نحو ممکن از دیگر بازیهای سردمدار این سبک وام گرفتهاند و آنها را در بازی خود پیادهسازی کردهاند. در واقع گیمپلی بازی Rabi-Ribi هیچ نکته جدیدی در خود ندارد اما نقطه ضعفی هم در آن نیست چرا که تک تک اجزای این گیمپلی، وامدار بزرگان این سبک بازیها به شمار میآید.
ارینا با یک چکش بزرگ حملات نزدیک را انجام میدهد و ریبون پری نیز میتواند از دور به دشمنان شلیک کند. به این شکل شما میتوانید با ترکیب ضربات نزدیک و دور، با انبوه دشمنان بجنگید و بازی را پیش ببرید. با لول آپ شدن چکش و یا رابطه دوستی بین شما و ریبون، قابلیتهای فوق ارتقا پیدا میکنند و حملات جدیدی برای شما باز میشود. چکش ارینا مرگبارتر شده و شلیکهای ریبون دیگر فقط به یک نوع محدود نمیشود و میتوان از انواع و اقسام گلولهها و اشعهها استفاده کرد.