نقد بازی Yooka-Laylee and The Impossible Lair – قصه دوستی خفاش و مارمولک

جهان بازی طوری طراحی شده که شما در هر لحظه که اراده کنید میتوانید به مبارزه با دشمن اصلی برگردید و مرحله Impossible Lair را دوباره آغاز کنید. این مرحله که تنها Boss Fight بازی به حساب میآید، همانطور که از اسمش پیداست یکی از سختترین مراحل تاریخ بازیهای پلتفرمر بوده و سازندگان برای طراحی آن، احتمالا کیلو کیلو فسفر سوزاندهاند. Impossible Lair آنقدر هیجانانگیز و خطرناک است که برای رویارویی با آن و فتح کردن مرحله، نیاز به کمک دارید و دست خالی بعید است که بتوانید به اتمام برسانیدش. کمکها هم همانطور که گفته شد، همان زنبورهای سرباز پراکنده در بیش از ۴۰ مرحله بازی هستند که در واقع تبدیل به نوار سلامتی شما و بلای جان شما میشوند. شما با داشتن تعداد بیشتری از این زنبورهای محافظ، شانس بیشتری برای پیشروی در مرحله کابوسمانند Impossible Lair خواهید داشت.
طراحی مراحل بازی بینظیر بوده و سازندگان اتمسفری مشابه با بازی شاهکار اخیر سری دانکی کانگ برای گیمرها تدارک دیدند. شما در این مراحل یا میپرید یا میجهید و هر از گاهی هم با زبان خود وسایل را برمیدارید و یا آیتمها را جابجا میکنید. در این بین لایلی خفاش نیز هر از گاهی به کار آمده و هر چند نقش او نسبت به بازی قبلی بسیار کمرنگ شده اما در برخی مواقع حضورش حیاتی است. با ضربه خوردن از دشمنان و یا موانع خطرناک داخل مراحل، لایلی را از دست میدهید و اگر بتوانید در عرض چند ثانیه که او در حال بالبال زدن و ترسیدن است؛ دوباره به دستش بیاورید، میتوانید دوباره او را کنار خود داشته باشید وگرنه مجبور هستید باقی مرحله را تا زمانی که دوباره او را جایی پیدا کنید، تنهایی با یوکا (مارمولک) پیش بروید و از یک سری قابلیت مانند پرشهای بلند و… محروم بمانید.
طراحی مراحل بازی هوشمندانه است و سازندگان آیتمهایی که عملا دور از دسترس شما (لااقل در نگاه اول) قرار دارند را چنان در قاب تصویر جا میدهند که بایستید و به جای پیشروی یک کله تا آخر مرحله، سعی کنید آن آیتم براق لعنتی را به دست بیاورید. برای به دست آوردن برخی از این موارد نیاز دارید که چابک باشید و برای برخی از آنها نیز باید کمی فسفر بسوزانید.